curs 2012-2013

L'educació dels nostres fills recau d'una banda en l'entorn familiar que els fa crèixer i de l'altre en les institucions educatives. Cap d'aquestes dues estructures pot eludir la seva part de responsabilitat.
L'AMPA d'INS va neixer l'any 2003 com a conseqüència de la inquietud e iniciativa d'alguns pares. La filosofia d'aquesta associació era i segueix essent la de fer de pont entre alumnes, pares i professorat, col.laborant estretament amb el Centre i vigilant, sempre amb ànim positiu, que l'educació dels nostres fills sigui la mes adecuada.

Activitats que organitzem per dinamitzar el curs escolar :

INTITUCIONALS
Formar part del Consell Escolar, participació en els conflictes escolars, col.laboració amb la direcció del centre per gestionar la viabilitat de l?aula Oberta, formació del Consorci IES - Consell Comarcal - AMPA per dinamització cultural i esportiva dels alumnes. Col.laboració amb el Banc de llibres.

ECONÒMIQUES
Aportacions en subvencions : Premi Joc Floral St.Jordi, Concurs de cartells, Premi Cau del Llop per treball de reserca de batxillerat, apadrinament, viatge Fi de Curs pes 4art ESO, setmana cultural, Narinan, xerrades per alumnes al IES, xerrades del departament de Català i activitats extra-escolars. Equinoteràpia.

FESTIVES
La castanyada, xocolatada per Nadal, parada de venta de llibres per St.Jordi, organització de la festa fi de curs (4art. ESO).

BANC DE LLIBRES
Aquest any l'Ampa ajudarà a gestionar el banc de llibres, creiem que es molt important fer un banc de llibres a l'escola per tal d'estalviar diners i tambe perque els alumnes en aquest cas aprenguin a valorar els llibres i a cuidar-los, es una manera mes de fer civisme.

dilluns, 22 d’octubre de 2012


MANIFESTACIÓ DE LA COMUNITAT EDUCATIVA
Dissabte 27 d’octubre de 2012 a les 18 hores
PER LA DIGNITAT I LA QUALITAT DE L’ENSENYAMENT PÚBLIC

L’ensenyament públic de Catalunya està patint els efectes d’una política de retallades socials molt notables que posen en serioses dificultats el seu caràcter de servei públic.
Aquestes retallades, que estan afectant molt negativament els centres públics, la seva qualitat i les condicions del professorat, repercuteixen sobre els sectors més vulnerables social i econòmicament de la nostra societat.

Aquest curs, a més de perdre, com a mínim, 1 mestre els centres de primària d'una línia, 1 i mig els de dues línies i dos els de 3 línies, així com 1 professor/a i mig per cada 10 grups a secundària, s’ha augmentat el nombre d’infants i joves per aula i les hores lectives del professorat. Per si no fos suficient, hem vist com s’han modificat els criteris de les substitucions, empitjorant encara més les condicions en què es treballa en els centres i s’ha deixat a uns 2.000 docents a l’atur.

Amb l’excusa de la crisi, el Sr. Wert va canviar les normes del joc i va decretar que les persones substitutes del professorat no arribarien als centres fins passats 10 dies lectius (gairebé 15 dies, en realitat), el que altera significativament l’activitat planificada en els centres i dificulta una atenció adequada a l’alumnat, forçant que la resta de professorat deixi de fer les activitats previstes (reforç, desdoblaments, reunions, etc.) per cobrir aquestes substitucions. Però, per si no n’hi havia prou amb què la Sra. Rigau fos tant obedient a l’hora d’aplicar aquestes mesures que venien de Madrid, ara s’ha tret de la màniga una de nova, que obliga a mestres i professors/es a treballar en unes condicions totalment indignes, condicions que repercuteixen molt negativament en el dia a dia al centres.

Així, enlloc de fer un contracte als substituts/tes per les mateixes hores i el mateix salari que el professor/a a la que substitueixen, se’ls fa un contracte per un 15 % menys d’hores i un 15% menys de salari. Implica que persones amb la mateixa feina i titulació estan cobrant quantitats molt diferents. Implica que els professorat substitut no pot fer totes les tasques que feia la persona substituïda, ja que la seva jornada és més curta, el que vol dir que, o bé aquestes tasques es queden per fer o bé les ha de fer la resta del professorat.

Finalment, en uns moments en què la pobresa infantil se situa en un 25 %, es neguen beques de menjador i de llibres de text a molts infants, s’institucionalitza la carmanyola i es redueixen totes les subvencions a les AMPA, així com els diners de funcionament dels centres. S’augmenta el cost del material escolar i es retalla el 53% l’aportació de la Generalitat a les escoles bressol, els Programes de Qualificació professional, les escoles de música, es retallen els serveis educatius i les cuidadores i auxiliars per als alumnes amb necessitats educatives especials, s’introdueix una taxa pels joves que volen estudiar FP i la Universitat queda cada cop més vetada per a tots aquells i aquelles joves amb pocs recursos econòmics.
Cal repetir que totes aquestes mesures, a més de ser totalment injustes, no resolen els problemes de l’escola sinó que els agreugen. Recauen sobre els sectors més desafavorits i no serveixen per a sortir de la crisi. El diner públic ha de servir per a consolidar una educació pública i de qualitat i no pas per rescatar els bancs.


DEMANEM:

• Que les substitucions siguin nomenades des del primer dia
• Que es facin contractes per als substituts/es del 100% de l’horari i del salari
• Que es reverteixin les mesures aplicades els últims anys, que es redueixin les hores lectives del professorat així com el nombre d’alumnes per aula
• Que es contractin totes les vetlladores i demés especialistes per atendre l’alumnat amb dificultats
• Que s’augmentin les beques de menjador i de transport.
• Que es retirin les taxes a l’FP
• Que disminueixin les matrícules a la Universitat, per tal que tothom hi pugui accedir.

PER LA DIGNITAT I LA QUALITAT DE L’ENSENYAMENT PÚBLIC
El Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) us convoquem a tots i totes a la
MANIFESTACIÓ

El dissabte, 27 d’octubre, a les 18 hores a la Pl. Urquinaona (Barcelona)
Associació d’Estudiants Progressistes (AEP)- Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC)- Associació de Mestres Rosa Sensat (AMRS)- Federació d’Associacions de Pares d’Alumnes d’Educació Secundària (FAPAES)- Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FAPAC)- Federació d’Ensenyament de CCOO- Federació d’Ensenyament de CGT- Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC)- FETE-UGT- Sindicat d’Estudiants (SE)- Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC)- USTEC·STEs(IAC)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada